Logistiek Gezien

Logistiek Gezien

NUMMER 1 / ARTIKEL 3 / 2021

Same Day Delivery – Bestellen en bezorgen op één dag

Bij Pon Logistics bieden wij Same Day Delivery. Dat betekent, dat bestellingen die geplaatst zijn vóór 10:15 uur, nog vóór 14:00 uur geleverd worden. Super handig wanneer je er in de ochtend achter komt dat je toch nog een onderdeel mist voor je werkplaatsklant. Hup, bestelling plaatsen en in de middag alsnog monteren. Of voor al die keren dat je last-minute nog een extra wens doorkrijgt welke je niet op voorraad hebt. Toch roept deze service nog wat vragen op, bleek uit onze dealer enquête. Wij beantwoorden deze graag.


Ik krijg mijn SDE levering niet elke dag op hetzelfde tijdstip. Hoe kan dit?
Dat kan zeker kloppen! De Same Day Delivery wordt uitgevoerd door Parts Express, echter is dit geen dedicated levering. Dit houdt in dat naast onze onderdelen Parts Express ook andere klanten belevert. De route die de chauffeur rijdt is daarom dynamisch. Elke dag krijgt hij van de planning te horen waar hij moet stoppen. In grote lijnen is dit dagelijks de zelfde route, maar wijzigingen kunnen dus voorkomen. Wat wel vast staat is dat hij voor 14:00 uur bij je langs komt.

Hoe kan het dat ik mijn SDE later dan 14:00 uur krijg?
Bepaalde postcode gebieden (bijv. omgeving Meppel) zijn zo ver weg vanaf het centrale distributie centrum dat het bijna onmogelijk is om voor 14:00 uur te leveren. Parts Express doet er alles aan om deze buitengebieden vóór 15:00 uur van goederen te voorzien.

Ik heb een klacht! Waar moet ik die melden?
Je mag met al je vragen, klachten of opmerkingen contact opnemen met de afdeling customer service van Pon Logistics. Dit kan via verschillende kanalen. Stuur een Whatsapp bericht naar 0334949222, maak een ticket aan via de Webhelpdesk of pak de telefoon (033 – 494 92 22).

Wat doen jullie met klachten?
Afhankelijk van de klacht kijken wij of we dit zelf kunnen oplossen of dat Parts Express op de hoogte moet zijn van de klacht. In de enquête kwam naar voren dat aflevertijden niet altijd behaald worden. Hierdoor zien wij de noodzaak om dit in breder perspectief te bekijken dan dealer individueel. Wij hopen hiermee een trend te ontdekken wanneer dit fout gaat, zoals een specifieke dag of een bepaalde route. Wij hopen dit probleem dan te kunnen verhelpen.