Logistiek Gezien

Logistiek Gezien

NUMMER 3 / ARTIKEL 4 / 2020

Jaaroverzicht Service & Supply

In 2020 kunnen we er niet omheen: COVID-19. De gevolgen hiervan? Wij hebben jullie veel vanuit huis te woord gestaan en verder geholpen. Ons team zit verspreid door het land (zie kaart), maar onze service blijft hetzelfde. Dit is onder andere te zien in het aantal tickets en telefoontjes dat wij in 2020 hebben geregistreerd. In november zitten we met het aantal tickets al bijna op hetzelfde niveau als dat van 2019. Daarnaast is het leuk om te vermelden dat van alle telefoongesprekken in 2020, 89% binnen 1 minuut werd opgepakt. Dit is een verbetering ten opzichte van 2019, waar het percentage toen op 82% lag.


Naast COVID-19, zijn er nog andere thema’s en hoogtepunten naar voren gekomen dit jaar:

  • De uitrol van Advanced Distribution. Sinds de zomer is hier veel aandacht aan besteed, met als resultaat dat er verdeeld over 3 dealergroepen 4 Hubs en 21 Spokes live zijn gezet. In totaal zijn er dus 25 vestigingen uitgerold in drie maanden.
  • Voor 268 loslocaties is of wordt er een check uitgevoerd op basis van de punten uit het Handboek Logistieke Dienstverlening. Deze checks hebben als doel om de verbeterpunten op de loslocaties te identificeren, om zo het lossen van goederen veiliger en beter te laten verlopen. Op de lange termijn draagt deze informatie bij aan het optimaliseren van de nachtdistributie.
  • De uitlevering van de ID.3 en de bijbehorende producten heeft flink wat teweeg gebracht. Met name de draagbalken zijn door heel de keten een veelbesproken onderwerp. We hebben er zo’n 900 uitgeleverd, de rest volgt de komende maanden.
  • Wist je dat wij het hele jaar in de top 3 hebben gestaan als best presterende importeur in Europa voor de uitleveringsgraad van VW-artikelen? Sinds de zomer staan we zelfs op de 1e plek.
  • Het was dit jaar niet alleen op zakelijk gebied een productief jaar voor de afdeling Service & Supply. Met maar liefst 6 van de 24 medewerkers die dit jaar hun eerste kind hebben gekregen of gaan krijgen, is het ook op persoonlijk vlak een bewogen jaar geweest.

 

Wat kunnen we nog verwachten voor de rest van 2020?

  • Voor de automatische levering (DFS) wordt in de middag een extra ordermoment ingevoerd. Dit is de zogenoemde spoedautomaat die kijkt naar wat er voor 12.00 uur op voorraadstand 0 staat. Dat wordt nog dezelfde nacht uitgeleverd.