Logistiek Gezien

Logistiek Gezien

NUMMER 3 / ARTIKEL 1 / 2021

Jaaroverzicht Service & Supply

Als service- en supplyafdeling van Pon Logistics deelden wij een jaar geleden onderstaand plaatje met jullie. We begonnen dit jaar op afstand van elkaar, in de loop van het jaar konden we terug naar normaal. Helaas zitten we sinds deze maand weer verspreid in het land te werken. Ook in 2021 kunnen we er niet omheen: COVID-19. Gelukkig hebben we toch een aantal mooie momenten beleefd die we graag met jullie delen!


• Ons team heeft dit jaar…
– 10.000 telefoontjes opgenomen
– Een servicelevel van 99% bereikt voor onze telefonische service
– 8.023 retouraanvragen behandeld
– 6.382 hotline aanvragen behandeld
– 7.093 interdealer aanvragen behandeld
En die goede service willen we blijven leveren! Ook volgend jaar staan wij jullie weer met veel plezier te woord.

• We hebben Advanced Distribution kunnen uitrollen. Vanaf de start tot nu zijn er 15 dealergroepen, 17 hubs en 91 spokes live gezet. Volgend jaar willen wij dit project afronden, mits alles goed gaat.

• De checks van de loslocaties zijn, met in achtneming van de coronamaatregelen, allemaal afgerond. Er moest veel gebeuren, maar het gaat de boeken in als een succesvolle actie. Zo moesten er separate afspraken worden gemaakt met dealers, hebben we papierwerk kunnen actualiseren, zijn heftrucks beschikbaar gesteld en zijn er oprijplaten aangeschaft. Het doel? Het lossen van goederen veiliger en beter laten verlopen. Op de lange termijn wordt deze informatie gebruikt bij het optimaliseren van de nachtdistributie.

• Wist je dat wij de afgelopen maanden in de top 3 hebben gestaan als best presterende importeur in Europa voor de uitleveringsgraad van Volkswagen-artikelen?

• Last but not least: The Wall! We hebben onze nieuwste uitsorteermachine kunnen lanceren waarbij er nog efficiënter gewerkt kan worden bij het verwerken van onze werkorders. Zo ziet dat eruit:

En volgend jaar? Ook voor dan staan er al een aantal mooie projecten op de planning. Een uitstekende service en dienstverlening richting onze dealerorganisatie en opdrachtgevers staat daarbij centraal. Heb je logistieke vraagstukken waarbij wij kunnen ondersteunen? Neem dan gerust contact op met onze servicedesk of Emiel de Kunder, via emiel.de.kunder@pon.com.