Logistiek Gezien

A9Riwd9wj_h1hljr_f0420

Nummer 4 / artikel 2 / 2019

Statusupdate nieuwe lastdragers

In de nieuwsbrief van juni hebben wij stilgestaan bij het onderzoek naar een nieuwe lastdrager voor losse collo. Hierbij willen wij een update geven van de status van het onderzoek.

In de afgelopen maanden is er getest met een zogenaamde Deense container/ Deense kar, welke normaliter wordt ingezet in de bloemensector. Wellicht heb je deze kar ook bij jouw magazijn of werkplaats zien staan. Er is gekozen met een test hiervoor vanwege de lage aanschafprijs in combinatie met het geschikte formaat. Helaas bleek uit onze test dat deze kar niet stevig en veilig genoeg is voor het transport van losse en zware delen. Daarom is besloten om niet langer met deze kar proef te draaien.

Omdat het concept van een kar wel interessant is gebleken (chauffeur en dealer waren positief) zijn wij verder gaan kijken naar andere type karren. Hiervoor zijn wij op werkbezoek geweest bij vervoerders Parts Express en Van den Haak. Zij doen ook de distributie voor andere automotive bedrijven waardoor wij inspiratie konden opdoen. 

Impact overgang T6 naar T6.1

Op basis van deze bezoeken hebben wij een aantal grote rolcontainers kunnen lenen die we willen inzetten in ons distributieproces. Deze kar is groter, steviger en veiliger dan de Deense kar. 

In de komende weken kan het dus voorkomen dat je bestelling deels in deze rolcontainer wordt geleverd. Uiteraard zullen we in dat geval contact opnemen om jouw mening, ervaringen en advies te verzamelen. Op basis van jullie feedback (en ook die van de chauffeurs en ons warehousepersoneel) zullen wij besluiten of we deze rolcontainer definitief willen gaan inzetten in ons proces. 

Als blijkt dat deze rolcontainer een succes is, willen deze in een grote oplage laten produceren. Hiervoor zijn wij al in contact met een leverancier die we hebben gesproken op de Logistica beurs. Mocht je aan de hand van deze pilot nog vragen, opmerkingen of tips hebben, dan horen wij dit uiteraard graag!