Logistiek Gezien

Logistiek Gezien

NUMMER 1 / ARTIKEL 2 / 2022

Retouren in juiste staat aanbieden

Geregeld komt het voor dat we artikelen die retour gestuurd worden, bij binnenkomst alsnog moeten afkeuren. Dit heeft dan te maken met de staat waarin het artikel geretourneerd wordt waardoor het niet als nieuw kan worden verkocht.


Voorbeelden die we bij Pon Logistics tegenkomen zijn onder meer:

  • Er is op het product geschreven
  • De originele verpakking is dermate beschadigd of niet aanwezig
  • Het artikel is gemonteerd geweest
  • Het artikel is beschadigd

 

Belangrijk voor ons is dat we het artikel als nieuw kunnen verkopen en die beoordeling kan je als dealer bij het retour sturen deels zelf al maken. Stel jezelf daarom de vraag of je het artikel in deze staat als nieuw aan een klant zou verkopen. Is het antwoord nee? Dan mag je er vanuit gaan dat het artikel ook bij retour in Leusden wordt afgewezen.

De definitieve beoordeling of een artikel voor retour wordt geaccepteerd ligt bij de retourafdeling van Pon Logistics. Als een artikel wordt afgewezen dan wordt je hiervan als dealer op de hoogte gesteld via de WebHelpDesk. Regels omtrent het correct aanbieden van retouren zijn ook terug te vinden in het Handboek Logistieke Dienstverlening die op DealerXtranet staat.