Nummer 2 / Artikel 6 / 2019

Inzet speciale dubbellaags trailer Swapfiets

In een eerdere nieuwsbrief heeft u al eens kunnen lezen over het succes van Swapfiets en de fijne samenwerking met Pon Logistics. Om zich volledig op haar corebusiness te richten is het voor Swapfiets het beste om de opslag en distributie van zowel fietsen als onderdelen bij één professionele partij te beleggen. Daarbij profiteert Swapfiets tevens van de bestaande afspraken met transporteurs, zoals Parts Express en Mainfreight voor de onderdelendistributie en Koopman/Smink en JCL voor de fietsendistributie. Deze zomer zijn wij gestart met een speciale dubbellaagstrailer van Smink, onderdeel van de Koopman Logistics Group.

Deze trailer, die eigenlijk gebruikt wordt voor gesloten transport van auto’s, is geschikt gemaakt om 226 swapfietsen per keer te vervoeren. Dit is bijna 80% meer dan in een reguliere trailer, waarin ongeveer 126 Swapfietsen gaan. Zoals u op de foto kunt zien levert dit een efficiënte vervoersstroom op richting de diverse swapfietsvestigingen gedurende het jaar, maar zeker tijdens de introductieweken van studenten voorafgaand aan het nieuwe schooljaar. 

De weg naar CO2 neutraal transport
Trailer Swapfiets 2

Afgelopen zomer is er wederom veel werk verricht vanuit Veenendaal en Barneveld om de verschillende Swapfiets vestigingen te voorzien van volle vrachten met fietsen. Deze zomer zijn er in 4 weken tijd met 125 ritten ruim 16.000 fietsen naar 18 verschillende steden in Nederland gegaan, voor de uitlevering aan studenten in de introductieweken voorafgaand aan het nieuwe studiejaar.

Een mooi staaltje werk, voortgekomen uit het Supply Chain Optimalisatie Plan (SCOP) tussen Pon Logistics en de Koopman Logistics Group, waarbij ook het duurzaamheidsaspect een grote rol speelde

Meer weten over Swapfiets? Neem eens een kijkje op de website.