Logistiek Gezien

Logistiek Gezien

NUMMER 3 / ARTIKEL 1 / 2020

Dealer enquête 2020

Een 7,7 voor onze dienstverlening, dank jullie wel!

 

In september heeft een groot gedeelte van onze dealerorganisatie gereageerd op onze uitgestuurde enquête. Dank daarvoor. Het gemiddelde cijfer dat wij voor onze dienstverlening kregen was een 7.7. Net iets hoger dan 2 jaar geleden, toen wij een 7.5 kregen. Daar zijn we zeker blij mee.


En nu? We hebben van de verschillende onderwerpen de beoordeling en opmerkingen geïnventariseerd. Het totaalcijfer is voor ons een mooie bevestiging, toch blijft er altijd ruimte om verder te optimaliseren.

Bij het onderwerp aanleveren blijkt het vooral te gaan om het meenemen van retouren en het tijdstip van levering door PE. Concrete onderwerpen met een heldere boodschap naar onze transporteurs. Pon Logistics en de vervoerder zullen hier samen in gesprek over gaan. Daarnaast kwamen de backorders als onderwerp een aantal keer naar voren. Wij kunnen er helaas niet voor zorgen dat er geen backorders meer zijn. Wat wij wel kunnen, is de juiste informatie verwerken, najagen en communiceren. Er zijn gelukkig in deze enquête een paar heel concrete voorbeelden gegeven waar wij dankbaar voor zijn en die ons hierbij helpen.

Deze enquête wordt elke twee jaar uitgevoerd. Dat wil niet zeggen dat je twee jaar moet wachten met feedback geven. Zijn er zaken die structureel niet goed gaan, of wil je een keer sparren? Meld je dan bij ons customer service team, we gaan er graag met je over in gesprek.

pon_logistics