on the move

NUMMER 1 / ARTIKEL 4 / 2022

Dag van de chauffeur 2021

Afgelopen donderdag 9 december was het de dag van de (vrachtwagen)chauffeur. Een mooie gelegenheid voor Pon Logistics om op haar verschillende vestigingen alle chauffeurs in het zonnetje te zetten en hen oprecht te bedanken voor het harde werk.


Dienstverlening

Bij Pon realiseren we ons goed dat de slogan ‘zonder transport staat alles stil’ helemaal klopt. Het afgelopen jaar, met krapte in alle sectoren waaronder ook zeker de logistiek, heeft weer eens aangetoond dat de chauffeurs van onze partners en vervoerders ook een cruciale schakel in onze dienstverlening zijn. Al het harde werk van de collega’s in de magazijnen, op de Losplaats en op de ondersteunende afdelingen zou voor niets zijn als wij onze voertuigen, onderdelen en andere producten niet tijdig bij onze klanten zouden krijgen. De chauffeurs zijn hiermee één van de puzzelstukjes waarmee wij dagelijks de best mogelijke dienstverlening aan onze klanten en opdrachtgevers proberen te leveren. Iets wat ook dit jaar, ondanks een aantal flinke uitdagingen, goed gelukt is.

Presentje voor chauffeurs

Alle chauffeurs die op 9 december op de Pon vestigingen aanwezig waren voor het laden of lossen zijn in het zonnetje gezet met een klein presentje. Afdeling Transport heeft er, met medewerking van o.a. MAN Truck & Bus, voor gezorgd dat de chauffeurs met een warm gevoel de laatste weken van het jaar in zijn gegaan.

In Leusden, bij het DC en op de Losplaats, waren de collega’s van afdeling Transport en QSSE al vroeg uit de veren om de terugkerende chauffeurs uit de nachtdistributie en de eerste ritten op de Losplaats te ontvangen en verrassen. Tot het vertrek van de laatste chauffeurs vanaf het DC is er samen met de avondploeg voor gezorgd dat niemand gemist werd.

 

Op de vestigingen in Almere, Barneveld, ‘s-Heerenberg en Veenendaal zijn de chauffeurs door de collega’s ter plekke in het zonnetje gezet, wat ook mooie foto’s opleverde.

Positieve aandacht

Uit de vele enthousiaste en soms wat verraste reacties blijkt dat de actie enorm gewaardeerd wordt. Diverse chauffeurs vonden het leuk om direct kort een praatje te maken en daarna weer hard aan de slag te gaan om tijdig hun ritten te voltooien. Ook zagen enkele chauffeurs de gelegenheid om een aantal zaken aan te kaarten die hun inziens nog beter geregeld zou kunnen worden; een blijk van betrokkenheid. Ook buitenlandse chauffeurs waren positief verrast, ook al waren zij eerst huiverig om de enveloppe aan te nemen. Dit soort reacties geeft ons des te meer aan hoe hard het nodig is dat er juist positieve aandacht voor deze beroepsgroep komt. Vanuit de afdeling Transport zullen wij ons beraden op een mooi en passend vervolg voor de Dag van de Chauffeur in 2022. Waar mogelijk delen wij onze ervaringen ook graag met andere Pon bedrijven die voornemens zijn om aankomend jaar mee te doen aan de dag van de chauffeur.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dennis Higler, dennis.higler@pon.com.