Nieuws

header Ubidata

24 juni  2020

Verbeterde dienstverlening richting dealers dankzij het Ubidata Dashboard

Als Pon Logistics zijn we constant bezig onze dienstverlening richting de dealer te verbeteren. Samen met Koopman hebben we onderzocht hoe we de levering van bestellingen en de communicatie daaromheen kunnen verbeteren. Dat heeft geresulteerd in het Ubidata-Dashboard dat we vorig jaar in gebruik hebben genomen.


Het systeem werkt nauwkeurig. De chauffeurs vullen een vragenpad op hun boordcomputer in, waardoor wij kunnen zien hoe de levering is verlopen. De dealer krijgt deze informatie ook en kan exact zien hoe lang de chauffeur op zijn terrein in geweest (i.v.m. alarm) en of alles geleverd is. De POD (Proof of Delivery) van de laatste levering is daardoor sneller en completer, inclusief foto’s en bijbehorende meldingen.

 

We blijven samen met de chauffeurs en dealers kijken waar we kunnen optimaliseren om het proces zo efficiënt mogelijk te houden. Invullen zal echter handmatig blijven gebeuren, een foutje kan dus wel eens voorkomen. Gelukkig hebben we dan korte lijntjes met de collega’s van Koopman om snel te achterhalen wat de situatie is. Deze kleine issues passen we snel aan, om deze meldingen in de toekomst te voorkomen, en we daarmee onze dienstverlening nog een stapje beter maken!

Deel dit bericht op: